vrijdag 12 januari 2018

Slow

De vrije dag. Je wordt er toch een beetje onzeker van. Moet ik nu de hele dag op de bank liggen? Om geen gevaar te lopen? Nee toch zeker! Daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. In de middag besluit ik tot een slow uitje in Amelisweerd. Dat is nog wel 26 minuten rijden, maar niet over de snelweg, en je bent altijd in de buurt van museum MOA,  Theehuis Rijnauwen en café restaurant De Veldkeuken.

Een slow uitje is heerlijk. Het had misschien nog wel twee keer zo traag gekund. Net als bij meditatief lopen. Stapje voor stapje. Nu ben ik gebiologeerd door boomschors, wilgjes, rimpelingen in het water,  Chinese kunst in museum MOA. Ik trakteer mezelf maar eens op verrukkelijk gevarieerd en smakelijk en gezonde slow food in De Veldkeuken. 

Maar het is goed dat ik om half vier thuis ben, want er is alweer nieuws dat we bijna gemist hadden. Quick quick slow.

Geen opmerkingen: