zaterdag 13 juni 2009

Abhyanga

Het is weekend. Alweer een week terug in het oude leven. Ik mag van mezelf de nieuwe Happinez. Die gaat ditmaal over de liefde. Ik ben een beetje terughoudend over de Happinez sinds het blad een nieuwe hoofdredacteur heeft. Naar mijn smaak deed Inez van Oord het veel beter, maar ja, zij heeft besloten een tijdje niet te werken en het stokje door te geven. Haar opvolger heeft het nog niet zo in de vingers. Vaste auteurs zijn nu Susan Smit, Lisette 't Hooft en Tijn Touber. Tijn schrijft over Instant Verlichting, Susan over tantra-seks (beetje theoretisch, maar dat kan kloppen, want elders in het nummer schrijft in haar column dat haar verkering uit is) en Lisette over Leven-Vanuit-Liefde. Lisette vind ik de beste van de drie. Zij schrijft over het loslaten van het angst, haat & twijfel uit je eigen ziel. Het 'ongelukslichaam' te lijf gaan. Dat is een term van ene Barry Long. Eckhart Tolle noemt het het 'pijnlichaam'. Het is een 'energetische bal van onvrede' die in je lichaam zit. Die moet je wegmediteren.

Enfin. Natuurlijk lees ik alles. Wie wil niet de liefde als belangrijkste kracht in haar leven? Het gaat er natuurlijk om dat je veel van jezelf houdt. Het makkelijkst toepasbaar is een artikel over Abhyanga massage: het raadt aan om jezelf 's morgens een massage te geven. Gedurende een kwartiertje je lijf en je hele huid met olie insmeren. Het is goed voor de doorbloeding, voor de huid, voor je energiedoorstroming en je algehele gevoelen. En als je dat kwartiertje niet haalt alleen je hoofd en je voeten.

Geen opmerkingen: