maandag 22 juni 2009

Jong & Soepel (1)

Fysio vindt dat ik veel te hard van stapel loop met al die oefeningen. Langzaamaan opbouwen. 'Die oefeningen die jij doet die zijn goed als je Jong & Soepel bent, maar dat kan helemaal uit de klauwen lopen met die ingekorte en verknoopte spieren van jou.' Dus naar het zwembad: ok, maar niet hard banen gaan zwemmen, beetje ontspannen, dat is beter. Ontspannen is altijd goed. 'Wacht nu eerst maar even tot we je weer Jong & Soepel hebben gekregen.' In haar termen heet dat stressmanagement.

Dus laat ik haar mijn nek kneden. 'Doet het zeer?' vraagt ze. 'Je moet zeggen als het zeer doet hoor.' 'Ja', brom ik na een tijdje, 'het doet inderdaad zeer, maar dat zal wel ergens goed voor zijn.' 'Dat is een ouderwetse opvatting', wijst ze me terecht, 'dan doe ik het gewoon een beetje zachter.' De verkorte spier in de bovenarmen kan ik zelf - overdwars - masseren.

Geen opmerkingen: