donderdag 18 juni 2009

Volgers

Ik heb een Neef die momenteel in Rwanda verblijft. Hij doet daar serieus onderzoek, en blogt in zijn vrije tijd ook over minder serieuze zaken. In Rwanda zijn is een enorme cultuurshock en Neef schrijft er geweldig geestig over. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik zijn blog openbaar maak. Zal het hem vragen. Zodra zijn toestemming daar is zal ik hem linken. Hij schrijft bijvoorbeeld eindeloze 'Wist-je-datjes'. Hieronder een kort stukje daaruit.

Wist je dat:
- De tweedehands kleren uit Europa hier op de markt verkocht worden?
- Heel veel mensen hier in met name Duitse shirtjes rondlopen
- Er in Duitsland dus veel Humanebakken staan?
- Deze shirtjes echt tot op het bot afgesleten gedragen worden?
- Door de zon en het stof alle kleur verdwijnt uit deze shirtjes?
- Naast van Persie, inmiddels ook Overmars, Frank de Boer, van Nistelrooy, Kluivert (2x), Makaay, Davids, Bergkamp (2x) en van Hooydonk gesignaleerd zijn?
- De blikken noodvoedsel van de USAid hier in de supermarkt te koop zijn?
- De meeste vrouwen hier een paraplu bij zich hebben; voor als de zon schijnt?
- Er ontzettend veel mensen hier langs de autoweg lopen?
- Dit de gewoonste zaak van de wereld is?
- Omar daarom bij zijn verblijf in Nederland ook langs de snelweg liep?
- Ze ook op de fiets van alles verslepen?
- Er rijdende constructies gemaakt worden die bij ‘fiets ‘m d’r in’ van Te land, ter zee en in de lucht niet zouden misstaan?
- Hier bijvoorbeeld 50 jerrycans aan zo’n fiets gebonden worden?
- Dit gevaarte rustig 3 meter breed is?
Etcetera, etcetera.

Wat ook leuk is aan Neefs blog is dat je 'volgers' ziet. Hoewel het aantal volgers per week groeit, vind ik dat hij nog meer volgers verdient. Zelf heb ik momenteel als zodanig slechts één officiële volger - al heb ik die al wel een paar maanden. Hoe heeft hij dat gedaan, dacht ik, dat volgen? Ik heb dat helemaal niet ingesteld? Eerst vond ik het een beetje op stalken lijken, zo'n volger zonder foto. Maar deze is niet eng, want het is Bart. Bart, kan er geen foto bij? Maar hoezo 'volgers', dacht ik ook. Men is toch geen goeroe! Of wel een beetje? Toch ben ik verrast en vereerd dat iemand mij volgt. En dan is slechts één volger wel weer heel weinig. Misschien wil nog iemand volger worden? Ik nodig u allen uit.

Geen opmerkingen: