dinsdag 19 mei 2015

Avondvierdaagse


Ik herinner me nog goed dat ik het eerste jaar op de Zeeburgerdijk werd overvallen door het fenomeen Avondvierdaagse. Dat krijg je als je aan de rand van de stad gaat wonen. Honderden, duizenden watergraafsmeer-kinderen met Watergraafsmeer-ouders, allemaal krijsen, allemaal bakfietsen en allemaal boze automobilisten. En veel plezier bij de wandelaartjes.

Nu stuit ik tijdens het avondwandelingetje langs de Vecht op hetzelfde fenomeen, Weer word ik overvallen door ukindergeschreeuw, nu onder het viaduct. Ze schreeuwen allemaal de longen uit hun lijf. Dit móet wel de Avondvierdaagse zijn. Hier lopen ze heel anders dan daar: het is klas na klas, school na school. In t-shirtjes van de school. En klaar-overs houden waar nodig de auto's tegen.

Geen opmerkingen: