zaterdag 9 mei 2015

Burgerzaken

Hoe doe je dat, je in- en uitschrijven bij Gemeentes? Vroeger moest je naar een loket, maar dat is nu waarschijnlijk vreselijk ouderwets. Ik weet niet eens waar het Gemeentehuis of Stadhuis van Utrecht is! Er is een Stadhuisbrug, en er waren overal door de stad heen Diensten, maar ik geloof dat dat afgelopen jaar allemaal verhuisd is. Het fenomeen Stadsdelen met kantoren in de buurt kennen ze hier geloof ik niet. 

Reenske had wel met mij te doen, dat als ik in het buitenland tegen vreemde moet zeggen dat ik in Joetrecht woon. Dan krijg je een wezenloze blik, want dat kennen ze niet. Nee, dan de blik die je krijgt als je zegt dat je uit Emsterdem komt!

Hoe dan ook, ik heb een formulier ingevuld, vanaf de site van Joetrecht. Het was kinderlijk eenvoudig. Dat geloof je niet. Nu maar afwachten of er een welkomstpakket komt.

Geen opmerkingen: