vrijdag 8 mei 2015

Offline

Diana post op Facebook een artikel van David van Reybrouck getiteld 'Ode aan het offline zijn'. Hij publiceert op De Correspondent elke week een 'Ode'. Over de onrust van het altijd en overal maar online moeten zijn, die onzin van je 'vrienden' volgen. De kleine geluksmomentjes die die berichten opleveren (want dat doen ze) wegen niet op tegen de onrust en de verslaving. Hele vakanties heeft het bij hem verpest omdat je niet meer in het hier & nu leeft, maar steeds naar de virtuele wereld wilt.

Mooi eerlijk stuk. Diep in mijn hart weet ik het ook wel, en ik denk dat het bij mij en de social media nog wel meevalt, maar toch, ik ben verslaafd aan het bloggen, aan het verhaaltjes maken. Ik doe geschiedschrijving, zeg ik tegen mijzelf, ik schets een tijdsbeeld.

Geen opmerkingen: