vrijdag 15 mei 2015

De was

Nu AJ en WJ vandaag het laminaat uit de Zeeburgerdijk in het klushok en het verwarmingshok gelegd hebben, waarvoor eeuwige dank, kunnen we weer een stapje verder. De wasmachine kan aangesloten en het eerste wasje kan gedraaid. Die behoefte is heel groot. Heel vertrouwd, met mijn eigen wasmachine, mijn eigen laminaat en mijn eigen wasrekje in het trappenhuis. Dat doet weer denken aan mijn twee woningen in Bos & Lommer, waar ik bovenin op drie hoog of vier hoog woonde en als bovenste bewoner het trappenhuis kon gebruiken voor de was. Dat was fijn, want dan had je die niet in huis.

Er zijn voortdurend associaties met 'vroeger'. Welk 'vroeger' in mijn leven dan ook. Het sterkste is de herinnering aan onze oma van vaderszijde in de Vijverstraat in Leeuwarden, waar een vijver was met net zulke mooie treurwilgen als hier.

Geen opmerkingen: