vrijdag 1 mei 2015

Prachtige tuin

In Tilburg was ik gisteren. Op bezoek bij de geweldig vernieuwde boekhandel Gianotten Mutsaers, die boekhandel en horeca helemaal vermengd hebben. De boekhandel als huiskamer. Groot en intiem, rustig en dynamisch. Wat een leuke plek! 

Hebben jullie ook tuinboeken, vraag ik. Niet zoveel, zegt de eigenaresse. Ze denkt dat ik een kenner ben. Nee, zeg ik, ik ben een beginner! Ze reikt me de Minibijbel Tuinontwerpen aan. Dat is een schot in de roos. Dat wordt mijn verjaardagscadeau. Want wat zullen we met het nu nog zeer zanderige postzegeltuintje? 

Vanmiddag komt hovenier Nymphaea uit Tienhoven voor een oriënterend kennismakingsgesprek. Ik vind hun naam mooi, dat ze in Tienhoven zitten ook, en ze hebben volgens hun site een leuke werkwijze om de smaak van de klant in kaart te brengen. Dit boekje helpt een beetje bij het denken.

Geen opmerkingen: