woensdag 5 september 2018

De twééde yoga-les

Ondertussen ga ik ook naar mijn tweede yoga-klasje. Van dezelfde juf als vorige week. Die van vorige week vrijdag (ik had ingetekend op 'rustige yoga') was wat al te bejaard: het klasje bleek in een ander folder te boek te staan als 'senioren-yoga'. Nu ga ik naar het klasje op de vroege woensdagochtend. Hier zijn de deelneemsters in de leeftijdscategorie van 35 tot 55, denk ik. Hier voel ik me beter thuis. Even nog ben ik bang dat ik hier heel erg moeilijke houdingen moet doen, maar het valt eigenlijk best mee. 

Het grootste verschil is dat bij de kruidenthee na afloop iedereen in zichzelf gekeerd is en haar mond houdt, terwijl vrijdag met de senioren tijdens de kruidenthee het grote beppen begon, voortgezet bij de koffie.

Mijn kunstenares uit de buurt doet ook deze yoga. Dit is een héle goede yoga-juf, zegt ze. En zij kan het weten, geloof ik.

Geen opmerkingen: