vrijdag 4 september 2009

Haar of geen haar

Al een paar keer schrik ik bij het tv kijken: wie is toch dat oude kale mannetje, dat klinkt als Marc-Marie Huijbregts? Zonder haar kan ik me ineens niet meer goed herinneren hoe zijn haar dan daarvóór zat. Zijn stem is te allesoverheersend. Je weet nooit of zijn grapjes nu wel of niet leuk zijn. Meestal vind ik ze niet leuk. Of dat dat blijkbaar geestige door zijn stemgeluid komt. Mogen mannen geen hoge stemmen? Ook niet van mij? Foei, Lucie Theodora.

Toch herinner ik me wel haar. Véél haar zelfs. Even googelen dus. De man blijkt tien jaar lang een haarstukje gedragen te hebben. Zijn ‘cavia’, zoals hij het ding noemt. Tien jaar geleden zette hij kunsthaar op zijn hoofd omdat hij vond dat hij te jong was om kaal te zijn. ‘Het is zo’n gedoe, die cavia op je hoofd', schijnt hij gezegd te hebben bij zijn coming out bij DWDD. 'Nu voel ik eindelijk mijn kussen in bed en het water op mijn hoofd in de douche.' Nou ja, hij had dat stemmetje natuurlijk al. En dan ook nog geen haar!

Geen opmerkingen: