woensdag 9 juni 2010

Do You Wanna Dance

Ik heb het even helemaal gehad met de verkiezingen. Omdat om 07 uur des ochtends de stembussen nog niet zijn - behalve dan op Schiphol - moet ik 's avonds stemmen. Dat is toch minder opwindend. Vandaag moet ik mij door de dreumesen van de avondvierdaagse heenwurmen om het Flevohuis te bereiken. Ik had Janne beloofd bij haar te komen stemmen in het StayOkay hotel, maar het is me als puntje bij paaltje komt teveel gedoe. Als straks de stembussen een tijdje gesloten zijn (die bussen puilen behoorlijk uit, is vandaag het nieuws van de dag op de radio, dat komt omdat de mensen tegenwoordig overal mogen stemmen) ga ik wel weer kijken, maar nu even niet.

Uitwijken naar de zender 'Het Gesprek' waar Harry de Winter Ilja Gort interviewt. Even denk ik dat het Salvador Dali is. Grappig hoe De Winter interviewt. Geen idee of dit gesprek live is of al maanden oud. Geen actualiteit. Gewoon níet. En toch boeiend. Grappige vragen stelt hij. Wat gaat dat bevrijdend níet over de verkiezingen! Waar geboren? Wat deed je vader? Broers en Zussen? Waren ze politiek geïnteresseerd? Wat was je eerste popnummer? Zijn antwoord is Cliff Richard, Do You Wanna Dance. Helemaal gék werd de kleine Ilja ervan. 1962. Geweldig filmpje. Zo beheerst als ze dansen. Ik ken iemand die een beetje zo danst.

Geen opmerkingen: