woensdag 30 juni 2010

Hoedenplank

Auto inpakken. Hoedenplank. Heb ik dat weer! Waar is de hoedenplank? Even bellen. Bobby, toen jij zaterdag die twee loodzware marmeren parasolvoeten uit de auto tilde, zat er toen een hoedenplank in de auto? 'Geen idee', zegt Bobby. 'Heb je hem er uit gehaald en niet terug gezet?' 'Geen idee', zegt Bobby, 'maar nu je het zo vraagt, ik herinner me wel vaag dat ik zo recht in de auto keek. Maar ik weet het niet.'

Ik ook niet. Zou ik de hoedenplank bij de Kwantum in Emmen hebben laten staan, want ik moest na het inladen van de parasols en de voeten zo nodig een foto maken. Ben ik vervolgens gewoon weggescheurd? Kwantum Emmen bellen valt niet mee, want je moet door een 0900-nummer en vele keuzemenu's, maar uiteindelijk kom ik bij een onvervalst Emmens accent terecht. 'Jae hoor, die staat in het magazijn. Achter slot en grendel.'

Is me ook wat moois. Gaat de tocht naar Scandinavië via tussenstop Emmen. Ik weet ook werkelijk èlk onderwerp naar Emmen te brengen.

Geen opmerkingen: