donderdag 23 oktober 2008

Apparatenstress

Dit was de week van de apparatenstress. In de Frankfurter Hof vorige week viel in de nacht van 15 op 16 oktober om 00:00 uur de connectie met mijn provider weg. Sinds een tijdje heb ik een telefoon van de zaak. 'n Eenvoudig modelletje, geen iPhone zal ik maar zeggen, maar ja een gegeven paard... etcetera.

Ik wist onmiddellijk wat er aan de hand was. Van de zomer had ik namelijk enveloppe met inhoud van de holding ontvangen waarin stond dat ze overgingen van Telfort naar T-Mobile en wat ik waarschíjnlijk op 24 juli (onder voorbehoud) aan handelingen zou moeten doen. Veel. Zo'n dik pakket papier met kleine letters. Na 5 keer niet begrijpen besloot ik het aan de elementen over te laten. Mijn telefoon bleef het doen al die tijd.

Maar ja, Nieuwe Baas die nog maar sinds juli in dienst is heeft een kekker telefoontje dan het mijne uit het stenen tijdperk, dus dat wilde ik ook wel. Dat is natuurlijk de goden verzoeken: naar de holding bellen om uit te leggen dat de brief kwijt is, dat je er niets mee gedaan hebt, dat ook de nieuwe sim-kaart pleitos is, en dat graag je dat nieuwe kekke modelletje wilt...

Maar er zat een nieuwe medewerkster op de telefonieafdeling en die vond het best. Zij liet een nieuwe telefoon en een nieuwe simkaart sturen. De uitdaging van vandaag: de telefoonnummers van de oude telefoon overzetten naar de nieuwe en de diverse simkaarten (de)activeren. Alleen al hierom is het een grote vreugde om jonge mensen om je heen te verzamelen. Die hoeven niet eens gebruiksaanwijzingen te lezen. Iris zegt het te begrijpen, want haar moeder kan óók geen mobiele telefoons lezen. Nadat ik uit een urenlange meeting terugkeerde werkte alles.

Een week zonder mobiele telefoon is een wonderlijk verschijnsel. Er viel ineens helemaal niet meer gezellig met deze en gene te sms-en.

Er was deze week nog véél meer apparatenstress. Zo was mijn computer op zwart gegaan nadat ik was gaan 'defragmenteren'. En zo had ik na het 'synchroniseren' ineens nul-komma-nul muziek meer op de iPod. Dat heb ik zelf opgelost, trouwens. Nadat ik 1355 in iTunes nummers aangevinkt heb. Maar daar zal ik maar niet verder over uitwijden.

Voor de duidelijkheid: ik heb weer telefoon, op mijn gebruikelijke nummer.

Geen opmerkingen: