woensdag 29 oktober 2008

Selig sind die Toten

Ter voorbereiding op zaterdag heb ik de ganse avond aan de iPod, de partituur en de piano gehangen. Het is werkelijk ondoenlijk om uit die 95 pagina's en die oceaan aan geluid je eigen partij te distilleren. Ik kan het niet! Help! Het is zo vermoeiend dat ik er bij in slaap viel. Stel je voor dat ik zaterdag de weg kwijtraak. Ik denk dat ik uit pure stress maar ongesteld ga worden.

Bobby probeert mij gerust te stellen met de kennis dat er maar liefst 120 alten komen. Ik hoef alleen maar in het midden te gaan staan en desnoods te playbacken. En bovendien zijn die meezingconcerten bedoeld als een festíjn voor amateurzangers.

Mischien gaat het leerproces via de combinatie beeld+geluid beter. Er zijn op YouTube ontieglijk veel filmpjes van deze muziek. Hieronder staan alle delen. U hoeft er echt niet naar te kijken, dit is puur lesmateriaal voor mijzelf.

'Ein Deutsches Requiem' bestaat uit 7 delen:
1. Selig sind die da Leid tragen
2. Denn alles Fleisch, es ist wie Gras
3. Herr, lehre doch mich
4. Wie lieblich sinds deine Wohnungen
5. Ihr Habt nun traurigkeit
6. Denn wir haben hie keine bleibende Statt
7. Selig sind die Toten

Geen opmerkingen: