woensdag 21 januari 2009

I could have danced all night

'Hij is echt blij, hij straalt, hij geniet ervan, het is geen show', constateerde Jeroen Pauw gisteravond tegen twaalven. Ik was na een uur inauguratie maar afgehaakt. Het was mooi, indrukwekkend, Obama straalde, en het hele Amerikaanse volk leek met hem mee te stralen. Natuurlijk hoop je terwijl je kijkt op een rimpeling. Die was er even, klein, toen Obama de lange zinnen van de eed niet in één keer kon nazeggen. Niet dat je hoopt dat er iemand doodgeschoten wordt, maar als alleen maar vrolijke mensen in beeld zijn gaat het na verloopvan tijd een beetje vervelen.

Om 00.00 uur stond hij nog op zijn bordes te stralen, zo zag ik bij CNN, terwijl hij het ene muziekcorps na het andere voorbij zag trekken. En daarna zou hij nog naar tien feesten gaan om een dansje te wagen. Dus ik vanochtend op zoek naar een filmpje over dat dansen - ik vroeg me af of hij klassiek danst of modern. Of hij swing heeft. Vond alleen iets op RTL: Michele in een baljurk. Wel aardig. Maar het anderhalf jaar oude filmpje van Obama dansend bij Ellen DeGeneres is veel en veel leuker.

Geen opmerkingen: