woensdag 14 januari 2009

Momenten van grote Klaarheid

Naar aanleiding van mijn vorige blog over 'hen die streven naar helderheid' reageerde Luigi met een citaat van Gertrud Stein. Een tekst om in te verdwalen. Stukje: 'Helderheid is onbelangrijk omdat niemand luistert en niemand weet wat je bedoelt wat je ook bedoelt, nog hoe helder je bedoelt wat je bedoelt.'

Doe ik er weer eentje terug, en wel een gedicht van Martin Bril. Die staat voor op mijn Agenda 2009. Ik heb dit jaar voor de poezie-agenda van Plint gekozen. Er zitten acht poeziekaarten in en je kunt kiezen welke je als cover gebruikt. Ik koos dus voor Bril, hoewel er meer goeie levensmotto's bij zitten. 'Wat we willen: momenten van helderheid. Of beter nog: van grote Klaarheid.' 'De kunst is zo te leven dat het je overkomt.'

Geen opmerkingen: