dinsdag 20 januari 2009

Plaatje voor het bloemeneiland

Nog even voor ik weer naar de Jaarbeurs vertrek een plaatje voor Reenske in haar paradijselijke Jardim do Mar. Die zit daar geloof ik als zij geen steile vulkaanpaden bekautert ook mandala's te kleuren. Het dorp schijnt wireless internet te hebben, dus kan ze dit lezen in Verweggistan!

Dit is de eerste mandala die ik helemaal zelf gemaakt heb - ik ben geloof ik een beetje verslaafd geraakt. Voor deze afbeelding heb ik een sjabloon geknipt van niet al te ingewikkelde vorm, en dat heb ik op diverse wijzen in een cirkel geplaatst en almaar herhaald.

Wat wordt het raar en lelijk en vormeloos en grof dacht ik nog zelfkritisch, maar toen herinnerde ik me net op tijd dat het hier gaat om 'intuitief' 'meditatief' tekenen, zonder te oordelen, dus ben ik toch maar dapper doorgegaan. Het is best een beetje aardig geworden, niet zo subtiel maar wel weer krachtiger van vorm, kleur en uitdrukking dan de gebruikelijke patronen.

Geen opmerkingen: