woensdag 28 januari 2009

Naar bed, naar bed


Slapen gaan

‘Er speelt nog een witte gedachte
tussen de bladeren en de maan.
Ik lig nog op iemand te wachten
om samen een droom aan te gaan.
In dromen staan dingen geschreven
en andere dingen gedrukt,
die in het eenvoudige leven
mij nooit zijn gelukt’...

Pierre Kemp

Helemaal geen zin om te gaan slapen. Liever lekker muziek draaien (afgelopen zaterdag behalve de Fins-Noorse Sinikka Langeland ook een cd van Lena Horne gekocht) en pianospelen (ik oefen nu 'Ain't she sweet') en schilderen. Hani501 zei zondag dat ze mijn tekeningen véél leuker vond dan die mandala's en dat dat mandala's inkleuren ook alleen maar inkleuren was. 'Ja dat weet ik ook wel, maar het is iets ánders, bij dat mandala's kleuren gaat het erom dat het zo rustgevend is om te doen. Dat doe ik in plaats van kijken naar oude afleveringen van Will & Grace en Friends. Ze zegt het natuurlijk niet met zoveel woorden, daarvoor is ze veel te beleefd, maar ze vindt die mandala's waarschijnlijk ontzettend STOM. Zo'n opmerking prikkelt natuurlijk enorm om nieuwe 'meesterwerken' te proberen. Bij voorkeurs 's nachts.

Kussenslopen van Plint. Ze doen ook aan poëziekaarten, poëzie-agenda's, poëzieposters en visitekaartjes. De poëzie-agenda heb ik al. Nu heb ik diep in de nacht zomaar 250 visitekaartjes besteld. Type 3.

Geen opmerkingen: