zondag 14 augustus 2011

Bootje Varen

Neef Kwek herinnert zich nog een motorboottochtje op de Krakower See, 11 jaar geleden. Het was heel spannend, herinneren Zus4 en ik ons ook nog, want Neef Kwak lag toen nog in de maxicosi. Maar als suikertante voel ik me bijna verplicht dit hoogtepunt nog eens over te doen. 

Omdat er behalve de drie neven ook nog een vriend meegaat verdelen we ons over twee bootjes. Bobby gaat ik de boot met de drie jongsten, Zus4 en ik gaan met Neef Kwik, de oudste en de wijste.

Het ziet er heel vrolijk genoeglijk uit, die boot met die vier jongens. Maar na drie kwartier komen wij even langszij varen en vragen wij Bobby of hij nog een uur wil of dat we terug zullen. Terug, zegt hij, terug! Waarom, vraag ik verbaasd, in het licht van jouw bootjeswens?

Hij is bij nader inzien een beetje pips. Zie ik. Het is een beetje drúk in deze boot, stamelt hij.

Geen opmerkingen: