dinsdag 30 augustus 2011

Schagen

Opeens denk ik: Ik moet naar Schagen. Ik ben nog nooit in Schagen geweest. Ik weet niet eens precies waar het ligt. Ergens in de kop van Noord-Holland. Het is een dwingende gedachte. Eigenlijk was-ie er al weken. Dus ik bellen, ik ben welkom en zo ga ik ineens naar Schagen. In tegenstelling tot mijn verwachting is het een heel pittoresk stadje, met een marktplein met een prachtige kerk, een slot, historische gevels, veel terrassen, leuke winkels....

Er is iemand in Schagen die zich miskend voelt en ik heb het gevoel dat zij gelijk heeft en dat ik een onterechte blinde vlek heb gehad voor Schagen. En niet alleen ik.

Het is ca een uur rijden naar Schagen, maar het voelt echt verder.  Ik krijg twee koppen cappuccino, een uur aandacht, en een heel gezellige middag. Excuus, zeg ik wel drie keer. En: ik kom terug.

Geen opmerkingen: