vrijdag 19 augustus 2011

Nachtelijke avonturen

Het is wel aangekondigd dat het weer gaat regenen, twee dagen, maar we hebben de weerberichten toch een beetje naast ons neergelegd. Zal misschien wel meevallen. Het was ook zo blijmoedig weer de afgelopen dagen.

Maar dat dat weer je 's náchts gaat overvallen, daar had ik niet mee gerekend. Het begint met een zacht buitje, om een uur of elf, twaalf, maar het wordt meer en meer en storm erbij en ineens is het luchtbed op sommige plaatsen nat. En het grondzeil. En dat alles in het aardedonker. En dan moet je ook nog plassen.

Ik krijg allemaal visioenen van hoe we al die kletsnatte bende in het donker in regen en stom in de auto pleuren en getergd dagenlang naar huis rijden, alwaar ik het allemaal in mijn eentje moet oplossen. Hoe is alles weer schoon en droog en ordelijk in de tenttas moet krijgen, terwijl ik ook weer naar het werk en naar Mutti moet.

Bobby heeft dat niet, hij vindt het allemaal best gezellig.

Geen opmerkingen: