zondag 21 augustus 2011

Buffet

Ik heb het ineens helemaal gehad met de Deense buffets. Ik wil gewoon bedíend worden als ik uit eten ga. Er zijn hier in Maribo een paar restaurants, maar die zijn om hun moverende redenen dicht. Zullen we naar de Thai? stel ik voor, maar dat vindt Bobby krankzinnig. We zijn in Denemarken! Hij snakt alweer naar het volgende buffet.

Ik vind steeds maar een keuze moeten maken uit die overvloed aan lekkernijen moeilijk. Het effect is dat veel te veel eet. In ons hotel bieden ze zowel buffet aan als een dagmenu. De hoteleigenaar bedient liever niet en wijst erop dat het dagmenu ook in het buffet zit. Ik ben te lui, zeg ik, ik wil verrast worden.

Gelukkig gaat Bobby om. Onze laatste avond hier eten we Thais. Met verrukkelijke Thaise bediening.

Geen opmerkingen: