dinsdag 19 oktober 2010

Speeddaten

Vandaag is de tweede dag van het speeddaten. De nieuwe directie wil iedereen gesproken hebben en dan over de toekomst van eenieder besluiten. Vandaag mag ik. Het gesprek duurt een half uur en heeft een behoorlijk hak-op-de-tak-karakter, maar voor hun herinneringen aan de gesprekken hebben zij van iedere medewerker hun 'MYvision' en cv in een mapje. Ze maken nog net geen foto van je.

Wat er besproken is moet binnen 4 muren blijven, maar iets meen ik toch wel te kunnen loslaten over het bijzondere verloop van het gesprek. Het is inderdaad een kennismakingsgesprek, maar meer een sollicitatiegesprek naar je eigen baan.  Ze willen me graag leren kennen. Tja, zeg ik, waar beginnen we? Geboren en getogen te Drenthe. Gestudeerd in Groningen. Op circa mijn 21e naar Amsterdam. Wat kunnen we behandelen in een half uur? Ze willen weten wat mij drijft, waar ik trots op ben, hoe mijn privéleven is, of ik een gezin heb, en of ik gelukkig ben. Ja, zeg ik, ik ben heel gelukkig, met mijn werk en met mijn verloofde. En met nog veel meer. Dank jullie wel voor je interesse. En verder?

Aan het eind van het gesprek zijn ze best wel om. Ik heb meen ik wel een goede indruk gemaakt.

Geen opmerkingen: