woensdag 20 oktober 2010

Werk.nl

'Heb jij je al ingeschreven bij het UWV?' 'Heb jij je al ingeschreven bij het UWV?' Bijna niemand heeft het gedaan. Kon het niet opbrengen. Past niet bij het Zelfbeeld. En: we hebben toch een doorstart? We worden toch overgenomen? We krijgen toch minimaal een halfjaarscontract? RoRo7 heeft het wel gedaan.  Het was vrij makkelijk, zegt ze. Als je je DigiD hebt rollen al je arbeidsgegevens zich vanzelf uit.

Wat zal ik vanavond doen. Alle lakens en handdoeken van de afgelopen logeerpartij wassen? Beetje muziek luisteren? Er is mooie Musica Sacra op Radio 4. Iemand bellen? Of dit UWV-klusje klaren? Als ik het nu doe kan ik het zogenaamd voor de lol doen. Voor de levenservaring. Als ik het straks MOET doen, zou moeten doen, tegen elke verwachting in, dan is het misschien veel stressvoller. En de curator zei dat het MOEST. En wel onmiddellijk. Nou, vooruit dan maar. Het invullen van de vele invulschermen kost me al met al meer dan een uur.

Het is extra raar om te doen omdat je overdag zo heel hard werkt.

Geen opmerkingen: