woensdag 24 november 2010

Helpdesk

Wat er ten gevolge van het nieuwe telefoonnummer ook aan de hand is, is dat ik ineens geen betalingen meer kan doen. Sinds jaar en dag internetbankier ik.  Voor wie niet internetbankiert: dat doe je met een tan-code die je via je sms krijgt toegestuurd. Je denkt: ik verander even mijn mobiele nummer op [mijn ING]. Dat dénk je. Nou, mooi niet. Je kunt er alleen je nummer blokkeren. Dat eenmaal gedaan hebbende blijkt er een hele procedure in werking te gaan van blokkeren en deblokkeren en activeren. Tenminste, dat hóóp je. Dat gaat allemaal via de post en per papier. En TNT staakt.

Bel ik de ING-helpdesk. Wie doet dat nou, zult u zeggen, een helpdesk bellen. Want het is bekend dat die helemaal geen mensen te woord willen staan, laat staan helpen. Maar ik heb geen zin om 25 internetpagina's te bestuderen. Iemand moet het gewoon even vertéllen. Als het al geen mens, is dan toch graag een stém. Een échte stem.

En als ik nu urgent iets moet overmaken, vraag ik, bijvoorbeeld omdat ik afgesloten word? Tenslotte maak ik er administratief wel eens een puinbak van. Als internetbankierder kun je bij dreiging altijd stante pede betalen.

Heeft u geen overschrijvingskaarten meer, vraagt de ING-helpdesk. Nee, zeg ik, dat heeft u zelf enorm tegengewerkt. Ik internetbankier ik al minstens tien jaar.  Ooit had ik overschrijfboekjes van de Postbank, maar die bank is niet meer. Die kaarten heb ik bij de verhuizing weggegooid. Van de ING heb ik ze nooit ontvangen.

Dan kunt u in geval van urgentie naar een ING-kantoor, zegt de helpdesk. Waar vind ik een ING-kantoor, vraag ik. In Amsterdam-Oost. De helpdesk noemt allemaal straten in Osdorp en Amsterdam-Zuid. Amsterdam-Oost graag, zeg ik. Hij blijft straatnamen noemen en uiteindelijk klinkt mij de Oostelijke Handelskade het meest dichtbij in de oren.

'Bij de ING regelt u zonder gedoe op een slimme en professionele manier al uw dagelijkse bankzaken.' Staat te lezen op hun site.

Geen opmerkingen: