maandag 1 november 2010

Hallelujah!

Dit 'Hallelujah!' zingen we ook tijdens het Händel-klasje. Het roept bij mij sterk een oude elpee in de herinnering, van de folkgroep The Roches, drie Amerikaanse gezusters die begin jaren tachtig mijn rolmodel waren. Toen had ik aspiraties het cabaret in te gaan. Misschien doe ik u binnenkort foto's uit die tijd. Het was zo rond 1980. We noemden ons Stukken Beter en wonnen nota bene de Publieksprijs bij een cabaretfestival in Theater De Muzeval te Emmen, of all places. Dat ik toevallig uit Emmen kwam had daar niets mee te maken. We opereerden vanuit Groningen. Maar een publieksprijs te Emmen, dat is inderdaad geen Leids cabaretfestival. Wij hielden er niet heel lang daarna mee op. En ik trok naar Amsterdam. Volgens mij treden deze Roches nog steeds op, inmiddels behoorlijk middelbaar.

Geen opmerkingen: