woensdag 10 november 2010

The Voice

Eerst vertellen over de dvd-speler. Gisteren keken we 'Pane e Tulipa' in geel en blauw. Rood ontbrak. Lag het aan de dvd? Lag het aan de dvd-speler? Aan de tv lag het niet, want die zendt beelden over het huisjespark in alle kleuren van de regenboog.

Vanavond heb ik geen zin in creativiteit en ook niet in een boek. Het is tijd voor de tweede film: Julie & Julia. Ik meende ergens opgepikt te hebben dat het een leuke film is. Ook deze film verschijnt in blauw-geel. Dat probleem moet eerst de wereld uit. De instellingen wijzigen: geen PAL, geen NTSC, maar S-Video levert kleur. Vervolgens zijn er geen subtitels in beeld en als we die eindelijk tevoorschijn hebben getoverd verschijnen er subtitels die niets met de gesproken tekst van doen hebben. Nogal verwarrend en na twintig minuten durf ik te bekennen: ik begrijp niets van de film. Bobby blijkt niet mee te kijken maar verdiept in 'Twee vrouwen' van H. Mulis. Ook deze kwestie blijkt een instellingskwestie.

Enfin, het is helemaal niet zo'n leuke film en vooral Meryl Streep is onverdraaglijk met haar overgeven gilstem. Je hebt mensen die van haar houden en mensen die allergisch voor haar zijn, stellen we in de nabespreking vast. Bobby vindt het best gezellig als ik film kijk terwijl hij leest, maar liever niet met zo'n stem als die van Streep.

Geen opmerkingen: