dinsdag 16 november 2010

Waar ben ik?

Eerder dan 17 uur vertrekken lukt niet. Shit. Ik zie het al uit het raam, de A20 staat mudjevol. Het is stikmistig. 400 km file staat er om 17 uur, waarvan - na enige tijd blijkt - 21 km tussen Capelle en Woerden. En de mist trekt op naar het noorden, naar Amsterdam, zeggen ze.

Het is raar rijden in de dichte mist in de avondfile. Je ziet niets. Je hebt geen oriëntatie. Je ziet geen omgeving, zelfs de verkeersborden zie je niet. Je weet dat alle medeweggebruikers ook niets zien. En moe zijn. En naar huis willen. Het raarste is dat op de A12 waar je af moet slaan naar Amsterdam. rechtdoor is naar Almere/Arnhem, rechtsaf naar Amsterdam/'s-Hertogenbosch. Waar is de afslag? Straks zit ik in Arnhem!

Meer dan twee uur duurt deze nachtmerrie, maar dan is daar gelukkig Nichtje met  een bord eerlijke boerenkool voor mij. En Vespa, die zich onmiddellijk verstopt als zij mij hoort omdat ze weet dat ze straks weer in de kattenbak moet. Wat zal zij Vespa missen. Maar eenmaal in het bakje is alles weer goed en thuis helemaal. Als ik weer eens wegga, Vespa mag altijd komen. Zal ik je een poes geven? stel ik dankbaar en gul voor. Gaan we naar het asiel?

Geen opmerkingen: