maandag 13 december 2010

Apps

Woensdag hebben we een seminar waarbij ik de 46 cursisten welkom mag heten. Het gaat over mobiel boeken uitgeven op iPad en iPhone. Nu wreekt het zich een beetje dat ik nog geen iPad heb. Ik twijfel namelijk welke ik zal kopen en wanneer. Je hebt een van € 499, maar die kan alleen op wifi, je hebt een van € 599, die heeft 3G, en er komt een nieuwe aan met weer een beter scherm, heb ik van horen zeggen.

De meeste mensen die ik ken die er een hebben, hebben die van € 499, en als ze overal willen internetten gebruiken ze hun iPhone. Want een 3G-abonnement is prijzig.

Wat wíl je er dan mee, vraagt Bobby. Ik wil hem leren kennen, ik wil er de krant op lezen en misschien ook wel tijdschriften. Nooit meer oud papier. Ik wil er waarschijnlijk ook boeken op lezen. En er zitten allemaal leuke dingen op die ik nog niet ken en die ik wil ontdekken. Straks hoeft de computer nooit meer aan.

Ik heb de iPad om eerlijk te zijn al besteld, bij een actie van nrc next, maar dat is die van 499. Daar krijg je dan twee jaar digitaal nrc bij. Maar ook de papieren nrc. Die wil ik dan niet meer zeg ik, dat geeft maar stapels oud papier, ik wil alleen digitaal! Maar dat kan niet. Dat vind ik dan weer raar. Ik heb het aanvraagformulier nog niet teruggestuurd, want ik ben bang dat ik zonder wifi bij Bobby niets kan lezen. Door mij begint hij zich steeds meer een dinosaurus te voelen, zegt hij, met kabel en geen wifi.

Nu moet ik de boeken-apps maar op mijn iPhone bekijken. Vreselijk leuk is het. Kinderboeken-apps. Ze sluiten nauw aan bij de speeltjes die ik te Woudsend kocht.

Geen opmerkingen: