woensdag 29 december 2010

'Uitverkoren'

De post brengt behalve een engelachtige nieuwjaarskaart ook een brief van Mobiliteitscentrum C3. 'Onlangs bent u werkloos geworden. een nare ervaring die de nodige onzekerheid met zich meebrengt. Sommigen hebben gelukkig alweer een baan, anderen hebben diverse vragen over de werkloosheid. Kom ik wel weer aan de slag?' Voor ik de hele brief  ga overtypen - daar heb ik erge zin in, want het is er weer zo een - zal ik hem samenvatten. Ik ben uitverkoren in een door Sociale Zaken gesubsidieerd voor 200 werklozen uit de grafimedia-industrie om begeleid te worden naar een nieuwe baan. C3 te Zeist. Het is echt moeilijk om uitgeschreven te raken als werkloze. Het inschrijven indertijd  ('Het is alleen maar een formaliteit') ging ook niet van een leien dakje, maar dat eenmaal voor elkaar gebokst hebbende is uitschrijven is ook geen sinecure.

'Mobiliteitscentrum C3 richt zich op de bedrijven en werknemers in de creatieve industrie. De economische situatie van deze sector is momenteel niet gunstig en veel bedrijven en werknemers worden geconfronteerd met ingrijpende reorganisaties. Herplaatsing van medewerkers, scholing, begeleiding, maar ook ontslag zijn activiteiten waar individuele werknemers mee te maken krijgen. Om deze trajecten goed in te vullen is het daarom belangrijk om van het individu uit te gaan. En dat is waar C3 bij helpt. C3 kijkt per individu welk traject de optimale kansen creëert voor de loopbaan die de betreffende persoon nastreeft.' Ik heb alweer enorm zin om in te stappen. Voor de ervaring. Als ik me nu aanmeld heb ik in januari nog een intakegesprek.

Hoogste tijd voor een Terugblik op 2010. Wat een jaar. Het jaar Capelle. Het jaar van de faillissementen.. 

Geen opmerkingen: