zondag 26 december 2010

Urk.nu

Nu ik weer vredig thuis ben en Kerst weer bijna voorbij is kan ik nog wel even een Ere zij God zoeken. Maassluis hebben ze niet, maar wel Urk. Die gelovigen te Urk doen een lekker lange versie van 8 minuten en 32 seconden én met Mannenkoor. 


Als je eenmaal kerstliederen op YouTube gaat zoeken kom je de vreselijkste dingen tegen. Ik zoek voor Marg de jabedabedoe-versie van 'Ik kniel aan uwe kribbe neer', maar die vind ik niet. Wel de EO-zanger Kees Kraaijenoord van wie Jongste Nichtje laatst op haar belijdenis een wondere song zong. Hij zingt met zijn band ook een versie van 'Kribbe', bij gestaan door een vals zingende, zo niet snerpend blondettetje. Ze stampt erbij van enthousiasme, wat ik niet geheel congruent vind met de tekst. Waarom stuurt niemand dat meisje weg?

Geen opmerkingen: