dinsdag 21 december 2010

De tablet

Als het niet de sneeuw is, of de trein, of de btw op cultuur, dan is het ook wel eens de tablet die de gedachten vult. Vinnie heeft al weken geleden een iPad gekregen via meneer zijn man en omdat ik zo gretig was mocht hem een paar dagen lenen. De heilige iPad. Iedereen in mijn werkomgeving heeft er een, alleen ik niet. En ik wil er een hebben en vrees tegelijkertijd dat ik hem na twee dagen verveeld terzijde werp. Dus mag ik hem niet kopen van mezelf. Het is raar om op andersmans tablet te verkeren.  Je zit gewoon midden in iemands privé. Welke bladen hij leest, welke sites hij graag bezoekt...

Vorige week op het seminar noemde iemand de tablet een family device, dat betekent dat het hele gezin erop gaat. Dit is tegenstelling tot de smartphone die hoogstpersoonlijk is. Dus op Vinnies tablet voelde ik me niet vrij dingen te gaan downloaden en uitproberen. Uiteindelijk vond ik YouTube-filmpjes kijken op de bank het leukst op de iPad. Dat noemen ze de lean back-functie van de tablet. Het is een ding om bij te ontspannen. Enfin, Vinnie vindt er inmiddels ook al niks meer aan, zegt hij, maar hij kookt met de iPad, aan de hand van filmpjes.

Nu stuurt hij een geestig filmpje over Motorola die iets revolutionairs aankondigt en de iPad naar het stenen tijdperk verwijst.

Geen opmerkingen: