zaterdag 18 december 2010

Politica's

Schitterende foto van Werry Crone in Trouw. Femke Halsema en Jolanda Sap na afloop van de persconferentie.

Gisteren streden de waanzinnige files en het aftreden van Groen Links-fractievoorzitter Femke Halsema om het hardst in het nieuws. Ik stapte om een uur of 13 in de auto, toen ik de radio aanzette en hoorde dat er een persconferentrie zou zijn/komen met Femke Halsema. De persconferentie was nog net begonnen, Femke was in geen velden of wegen te bekennen, maar de verslaggeefster moest de tijd maar vollullen. Vervolgens werd de persconferentie gedurende een half uur integraal uitgezonden en de daaropvolgende uren dat ik in de filde stond elk half uur - zo niet elk kwartier - herhaald.  Afgewisseld met fileleed. Sinds ik forens zou ik heel graag radiocommentator willen worden. Al die herhalingen! Hergebruik van content noemt men dat tegenwoordig. Eenmaal thuisgekomen zette ik het Journaal aan, waar je ook alleen maar fileleed en Halsema & Sap zag.

Waar moet je als krant de dag na zo'n dag over publiceren? Toch ook fileleed en Halsema. Blijkbaar. Maar de foto van Werry Crone maakt alles goed. Twee politica's, die eruit zien als winkelende vriendinnen.

Geen opmerkingen: