zaterdag 25 december 2010

Geen Kerstsamenzang dit jaar

Eerst beweer ik nog dat ik - nu ik toch te Maassluis ben - heel graag naar de Groote Kerk wil om samen met de 'bonders' op Kerstavond heel luid het 'Ere Zij God' en 'Gloria in Excelsis Deo' te zingen, maar niemand wil mee. Zij zijn hier allemaal geboren en getogen en vinden het niks bijzonders. Er is ook nog om middernacht kerstsamenzang op de Markt, maar ook daar wil niemand naar toe. Ze hebben niets met samenzang en snappen ook niet dat ik zin heb in heel hard zingen en/of heel hard huilen. We blijven thuis en binnen bij de kerstster.

Dan doe ik maar Samenzang in gedachten. Marg mailt dat ze sinds ze in het Katholieke Den Bosch woont niemand meer heeft om 'Kribbe' mee te zingen. Het zingt gelijk door mijn hoofd. 'Ik kniel aan uwe Kribbe neer, O Jezus Gij Mijn Leven...' Daar zat een prachtige swingende jabedabedoe-alt onder. Wij zongen wel eens vierstemmig in de hal van het Groninger NS-station, vér voor de flash mobs.

Geen opmerkingen: