woensdag 22 augustus 2018

De oude weegschaal

Jaren geleden schafte ik een nieuwe personenweegschaal aan. De oude deed het niet meer goed. De nieuwe werd een nieuwe sluwe slanke glazen digitale. Hij leek me heel modern en stabiel en véél betrouwbaarder dan een analoge. Maar dat bleek hij niet. De waarden verschillen nogal per dag, per uur en zelfs per minuut. Ik gebruik hem dus al jaren nauwelijks meer. Maar als ik nu dat 5:2 Vastendieet ga doen dan moet ik toch registreren wat er gebeurt. Meten is weten. Ik was dat even vergeten van die weegschaal. 

Na drie dagen (pas een keer vasten) was ik ineens drie kilo afgevallen. Drie! Ik kan het niet geloven. ‘Ik ben drie kilo afgevallen’, zeg ik tegen Bobby die mompelt dat ik dan niet te lang met dat dieet door moet gaan omdat er dan over een maand helemaal geen Lucie meer over is. Hani501 zegt ook dat dat niet kan. Maar ik had wel drie keer op die weegschaal gestaan en het was écht zo. Sindsdien heb ik alweer twee vastendagen gehad en ben ik weer twee kilo aangekomen. Vanochtend fluctueert mij gewicht met 2 kilo binnen een uur. Dit moet afgelopen zijn. 

Op Bol.com bestel ik de allerbeste weegschaal (best verkocht en hoogst gewaardeerd). Want in de voorraad in de buurt-Blokker en de kennis van de medewerk(st)ers heb ik ook geen groot vertrouwen meer. De klacht dat het gewicht per weging zo enorm kan verschillen kom je bij Bol.com trouwens bij meerdere digitale weegschalen tegen. Op hoop van zegen dan maar.

De oude weegschaal gaat naar de kringloop, evenals de oude iPad. Ik ben daar vóór, maat voel me ook wel een beetje schuldig over de mogelijke ergernis die de nieuwe eigenaren zullen krijgen met mijn afdankertjes.

Geen opmerkingen: