dinsdag 28 juli 2009

Love my iPod

Mijn Dell is terug. Broerlief, onze henk-met-de- handige-handjes, heeft voor de prijs van een nieuwe harde schijf (250 GB, 85 euro slechts) alles weer hersteld. Alles doet het weer. De printer, de scanner, de externe harde schijf waar alle foto's en de muziek op staan...

Het grootste verschil met de afgelopen maanden is dat ik weer dingen met de iPod kan doen. Die hobby lag sinds kerst stil. Een iPod hebben is op zich niet leuk, het gaat om er muziek op zetten en jezelf ermee verrassen terwijl je fietst, of op het strand, of in bed, dát is leuk.

Ik weet dat het niet mag van Fysio, maar het móet even: nieuwe cd's inladen. In alle categorieën, maar vooral klassiek, religieus, jazz vocaal, jazz instrumentaal en world. En tussendoor schouderoefeningen doen. Hoofd-schouders-knie-en -teen-knie-en-teen...

Nu heb ik de instelling Shuffle ontdekt. Als je dan de iPod aanzet kiest zij at random door je muziekcollectie. De mijn groeide gisteren van 1440 naar 1680 nummers, en vandaag halen misschien de 2000 wel. De hele dag doe ik quizjes met mijzelf, want herken ik de lievelingsmuziek die mijn iPod speelt? Welke zangeres horen we hier? Ik heb al twee keer Ella F. niet herkend. Shit! Zorgelijk, want is het Ella F. wel die je hoort? Of heb ik dit nummer indertijd van LimeWire geplukt zonder te checken of de aftiteling wel klopte?

Geen opmerkingen: