vrijdag 17 juli 2009

Stads groen

Omdat er kijkers komen kijken moet ik vroeg het huis uit. Het regent en druilt afwisselend. De winkels zijn nog niet open en ik besluit een rondje Vondelpark te gaan doen. Op een enkele jogger en hondenbezitter na is er bijna niemand. Behalve op het terras van het Fimmuseum ben ik er al een tijd niet geweest De herinrichting van het Vondelpark bracht voornamelijk hekwerk met zich mee.

Het Vondelpark is schitterend vanochtend, dat komt waarschijnlijk door de druil. Het is er zwaar: zwaar van het vocht, en zwaar romantisch. Alle romantische elementen van het park zijn bij de herinrichting in ere hersteld: prieeltjes, kunstwerken, fonteintjes. Je weet niet wat je ziet. Dat moet ik vaker doen! Fysio had het ook al gezegd: als je het niet op kunt brengen om het Vondelpark rond te rénnen kun je het ook rondwándelen. Waarvan acte.

Dit stadse groen is wel heel anders groen dan het groen in de Uiterwaarden, maar het is wel míjn groen. Na de wandeling laad ik de foto's in - thema's: de Uiterwaarden en het Vondelpark. Weemoedig kijk ik naar Bobby - de hond. Ik wil al bijna weer een hond.

Geen opmerkingen: