zaterdag 25 juli 2009

'Alles is een test'

Tijd voor een Rune. Uit het roodfluwelen zakje trek ik de 'Wunjo'. Die heb ik nog niet eerder gehad. Het is het teken van vreugde, voldoening en gezelschap. 'U voelt de harmonie met uzelf en uw omgeving. U geniet van het leven. Meer dan anders lijkt het dat de dingen en mensen in uw omgeving tot u aangetrokken zijn. Dit is een tijd waarin uw wensen en dromen verwezenlijkt kunnen worden. U zult merken dat het uitkomen van dromen ook een andere kant kan hebben: soms krijgt u meer dan u wilde, of blijken er kanten te zijn die u van tevoren niet gerealiseerd heeft. Aanvaard alles zoals het komt. U kunt ervan leren. Het geeft u de mogelijkheid om uzelf beter te begrijpen.'

Ik kan hem niet helemaal in relatie brengen tot de kwestie Jong & Soepel, ofwel de pijntjes. Máár, als je de steen omgekeerd trekt (ik weet niet meer hoe ik hem getrokken had) betekent hij wat anders. Omgekeerd betekent de Wunjo: 'Een crisis, een moeilijke periode, maar van korte duur. Alles is een test, je moet je niet teveel zorgen maken. Als je vertrouwen hebt in jezelf kun je niet mislukken, iedereen krijgt te maken met tegenslagen in zijn leven. Als je geduld op kunt brengen om rustig af te wachten en daarnaast een positieve instelling te hebben en daarbij je angsten en onzekerheden overwint, dan zul je ineens merken dat het veel beter gaat. Wees niet ongeduldig, dat is slechts verspilling van energie. Probeer positiever op veranderingen in te spelen, je bent zelf je eigen belemmerende factor.'

De pijntjes zijn zeker een test, en de miraculeuze verdwijning van Vespa waarschijnlijk ook.

Geen opmerkingen: