dinsdag 5 juli 2011

Helpdesk

Ik heb al een half jaar geen actueel lidmaatschapskaartje meer van de ANWB. Mijn kaartje is nog van 2010. Heb ik hier als eens over gemopperd? De helpdesk is wel een thema, maar of ik die van de ANWB al gehad heb? Je kan ze niet mailen en als je gaat bellen krijg je eerst een eindeloos keuzemenu en vervolgens hang je oneindig in de wacht. Tot nu toe belde ik vaak op vrijdagmiddag, maar dan doen blijkbaar meer mensen dat en na een half uur hing ik dan maar weer op. In de hoop dat ik geen pech onderweg krijg en als tóch, dat dan de Wegenwacht niet moeilijk doet.

Nu sta ik om 19.30 uur op de tramhalte en pak ik per ongeluk mijn ANWB-pasje in plaats van de OV-chipkaart. Dan bedenk ik: Dit is nog eens onledige tijd, laat ik deze kwestie nu eens oplossen.

Na 5 minuten in de wacht krijg ik al een hulpvaardige jongeman aan de lijn. Ik blijk mijn nieuwe adres niet doorgegeven te hebben. Mijn eigen fout dus. Hij noteert het nieuwe adres.

- Krijg ik nu mijn lidmaatschapskaartje van 2011 alsnog op mijn nieuwe huisadres?
- Dan moet u eerst 6 euro aan ons overmaken. Ik geef u het banknummer.
- Maar ik sta op een tramhalte, ik heb geen pen en papier bij me.
- Dan belt u morgen terug, of gaat u naar een ANWB-winkel.
- Maar die winkel in Amsterdam (Museumplein) heeft u gesloten! Moet ik helemaal naar Osdorp of Amsterdam-Noord!
- Dan belt u morgen maar weer.
- Weet u wel hoe lang je als trouw ANWB-lid bij u in de wacht moet hangen? Waarom kan ik niet mailen? Waarom mailt u mij niet? Waarom kan het niet met een acceptgiro?

Het is ineens heel erg stil aan de andere kant van de lijn. De hulpvaardige jongeman heeft opgehangen.

Geen opmerkingen: