dinsdag 5 juli 2011

Tien Studentes

Morgen presenteren tien HvA-studentes hun 'Internationale Domein Gids' en de 'International Student Guide Amsterdam'. Ze volgden een minor Books & More ('Vinnie, wat is dat eigenlijk, een minor? Ze studeren toch niet af?' 'Nee, het is een bijvak. De master is het afstuderen'). Ze hebben onder meer een kwartetspel over ons vak gemaakt, en ik mag dat kwartet in ontvangst nemen. Wat een eer! De docente legt mij uit dat een kwartet maken een mooie lesmethode is, want daarmee moeten de studentes verbanden leggen en categoriseren en wat al niet.

Omdat ik al heel lang niet naar school ben geweest ga ik toch even kijken waar het allemaal over gaat op zo'n Hogeschool. En wie die studente is dat mij uitnodigde en mijn naam foutgespeld op de uitnodiging schreef.. Ze staat op alle social media innig wang aan wang met haar vriendje, ze woont in Maarssen en ze heeft stage gelopen bij Libelle. Dat weten we dan ook weer. Tenslotte vind ik een filmpje van een reisje van dit clubje naar de London Book Fair. Je zou het soms vergeten, maar studeren is een feest.

Hun docentes blijk ik ook alle drie te kennen.

Geen opmerkingen: