donderdag 14 juli 2011

Uit een vorig leven

Elke dag zoek ik even naar leuke filmpjes over ons Vak op YouTube. Vandaag stuit ik op een stukje grijs verleden: het boek Wilde Rozen, van de 'damesschrijfbrigade Dorcas'. Je reinste pulp was het. Een van de schrijfsters legde het aan met mijn toenmalige Liefde. Grr! Nachten lag ik wakker van de stress. Kan er nog steeds  woedend om worden. Het boek heb ik nooit meer kunnen zien. In de prullebak ermee!

Nu is er een musical van gemaakt is die laatstleden Roze Zaterdag is uitgevoerd in de Schouwburg te Groningen.  Wilde Rozen Dé Musical. Ja, het was een staaltje regionale lesbische cult. Later werd het  boek 'landelijk' uitgegeven bij uitgeverij Furie van Rosa Pollé, en daarna bij IndeKnipscheer. Dat waren nog eens tijden. Ze staan nog in mijn geheugen gegrift.

Geen opmerkingen: