donderdag 7 juli 2011

'Ik kan in deze jurk niet bukken!'

Het is zoiets als een lintje doorknippen. Roro7 zegt dat ik net de Koningin van het Boekenvak ben, dat ik een kwartet in ontvangst mag nemen van de studentes. In ruil daarvoor krijg ik een  mooie bos bloemen. De dresscode van de afsluiting van hun semester is casual chique, waar ik niet geheel aan voldoe. De diverse studentes hebben de code ook verschillend opgevat. 

We eten als snacks rauwe groentehapjes: wortel, bleekselderij, komkommer. Dat past helemaal bij het postuur van de meeste studentes. Er zijn vele graatmagere bij in hele strakke jurkjes.

Een van hen wordt geacht een bos bloemen uit een emmer te pakken en aan haar opdrachtgever te overhandigen. Maar zij kan dat niet. 'Ik kan in deze jurk niet bukken!' De docente moet eraan te pas komen om de situatie te redden en de bos bloemen aan het studente wat onelegant aan te reiken, zodat die dat op haar beurt weer elegant aan de gast kan uitreiken.

De foto's zijn weer van Hani501, die voor het Vakblad alle studentes op de foto heeft gezet.

Geen opmerkingen: