maandag 1 december 2008

Papier maché

Kijk, zoiets wilde ik maken. Bij geen tuincentrum te koop. Ik heb ze allemaal opgebeld. Tuincentrum Osdorp, Intratuin, Tuincentrum Overvecht...
- Een amfoor? Wilt u die van beton of van natuursteen?
- Maakt me niet uit. Is allebei goed.
- Hebben we allebei niet.

- Dat maak je zó met papier maché,' zei Vinnie, die vanavond hopelijk enorm zit te zweten op zijn gedichten.
- Papier maché?
- Ja, papier maché. Je maakt eerst een mal van kippengaas en dan doe je daar papier maché overheen.
- En dat is gemakkelijk?
- Ja dat is héél gemakkelijk.

Zoals gezegd: ik naar Praxis voor kippengaas, ijzerdraad, behangplaksel en verf. Naar AH voor dozen vanwege karton. Ik vond het echt leuk, de eerste twee, drie uur. Lucie Theodora aan het knutselen. Je kán het! Een geheel nieuwe fase.

Nu ligt mijn hele huis overhoop, mijn kleren zitten onder de verf en de lijm, en het is het deprimerendste resultaat ooit. Ever. Lelijk. Vormeloos en kletsnat. Hoeveel dagen duurt dat drogen? Ik moet er helemaal niet op wachten en voor het slapen gaan alles bij de straat zetten. Morgenvroeg komt de vuilnis en dan is morgenavond alles vergeten en vergeten.

Zoals ik al zei: ik heb geen talent. Eén avond Sinterklaasstress is al zinloos voorbij. Het is te laat voor nog een gedicht. Ik heb een zere rug en mijn zelfvertrouwen is met de grond gelijk.

Het is tijd voor Plan B.

Geen opmerkingen: