donderdag 11 december 2008

Postbank-leeuw verdwijnt

De Postbank gaat volgend jaar definitief op in ING Bank, meldt het ANP. Volgens de ING-directeur past de blauwe leeuw niet meer bij de ambitie die ING heeft, ondanks de bekende naam en daarbij horende blauwe leeuw. Ik zal hem missen. Het was me al opgevallen dat de afgelopen maanden de blauwe Postbank geldautomaten oranje gekleurd zijn. best onwennig. En, lees ik nu, in 2009 krijgen we oranje bankpassen! Om alle passen te vervangen, maakt de bank dagelijks 51.000 nieuwe passen.

Raar hoor, al die vernieuwing. Is dat nou allemaal nodig? Of sla ik nu bejaardentaal uit? Je herkent allemaal diensten niet meer. Zoals de TNT die de post bezorgt. Moet ik al weten hoe ING Bank zich straks tot TNT verhoudt? Houden ze samen nog Postkantoor? In het postkantoor kun je je weg ook nooit meer vinden. Het is volstrekt onduidelijk wat ze nog wel en niet voor je doen, ondanks de kleurige vormgeving, de nieuwe routing en de straffe uniformen. 'Postzegels? Nee hoor, hier niet! Dat doet mijn collega'. 'Maar dat loket is dicht'. 'Daar kan ik ook niets aan doen'.

En de actrice van de Postbank-spotjes, die met die blauwe ogen, wat gaat die nu doen? Of krijgt ze oranje lenzen in?

Geen opmerkingen: