donderdag 25 december 2008

Niets ligt vast

Vandaag doen we een lange lege dag. Het kan geen toeval zijn dat ik gisteren bij het Kerstdiner de rune van de Leegte trok. Nummer 25. Odin. Ik was een beetje teleurgesteld, maar de uitleg was mooi. Iedereen wilde ineens wel de rune van de leegte. 'Je moet afwachten en vertrouwen hebben in alles wat je in deze periode op je pad tegenkomt. Je kan nog alle kanten op. Niets ligt al vast.'

Andere mensen die ik uithoor doen bijna allemaal twéé familiekerstdagen. Lijkt me zo veel. Maar wie ben ik; iedereen probeert er iets moois van te maken zonder zichzelf of een ander geweld aan te doen. Maar het is raar dat het almaar weekend is.

Vandaag doe ik een stoofschotel. Lekker sudderen, terwijl men ligt te dutten. Vinnie zou bij zijn schoonmoeder bruine bonensoep krijgen. Reenske ging vandaag kwartel bereiden. Ik weet niets van kwartels, maar het lijkt me toch een beetje eng. Kijk mam, wat ik voor je gemaakt heb. Dood vogeltje.

Geen opmerkingen: