Vanmorgen hoor ik op Radio 1 een gesprekje met internetdeskundige Francisco van Jole (die ik nu steeds via Twitter kan volgen) over een nieuwe zoekfunctie Kumo waar Microsoft mee bezig is. Die Google moet verslaan.
Als voorbeeld voor veranderende zoekbehoeften noemt Francisco de foto van EO-presentator Arie Boomsma, de foto waarom de EO hem voor drie maanden geschorst heeft. Die gemaakt zou zijn voor een homo-glossy L'Homo van Linda de Mol. Die foto wil iedereen natuurlijk zien. Maar hoe vind je die? Volgens Francisco gaat dat het snelst via Twitter. Maar bij de mensen die ik via Twitter volg zag ik zo snel geen antwoord. Toen ben ik zelf op zoek gegaan en ik meen hem gevonden te hebben. In één minuut. Niet via Google Afbeeldingen. Ook niet via Twitter. Maar via Google News. Want al die krantenredacties zullen de foto ook gezocht hebben.
Deze foto staat bij het bericht in de Leeuwarder Courant. Er staat trouwens niet bij vermeld of dit de foto in kwestie is. Zal wel niet. Elsevier weet te vertellen dat het gaat om een foto van Boomsma in zwembroek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten