dinsdag 17 maart 2009

Just a Lesbian Conversation

Vespa logeert nu bij het lesbische gezinnetje Leen, Ekfa en Riemer. Riemer rolt uit zijn roze bedje om stralend Vespa te begroeten. Daar hoef ik me tenminste geen zorgen over te maken.

- Riemer heeft een nieuw woord geleerd en zegt nu om de zin lesbisch, vertelt Leen.

Frans is er ook. Frans is de vader van Riemer, voor zover Leen niet de vader is.
- Lucie Theodora, vind jij Frans ook niet enorm nichterig?
- Ik weet niet, nou nee, in elk geval niet in die jas.
- Frans doe die jas eens uit. Hij is nichterig, toch?

- Als er iemand nichterig is is het Leen zelf, zegt Ekfa. Vind je ook niet?
- Ik vind Leen de vrouwelijkste butch die ik ken, zeg ik. Ze heeft wel kort haar, maar verder een op en top vrouwelijk karakter.
- Ja dat vind ik nou ook, zegt Frans. Leen is héél, héél vrouwelijk.
- Trouwens, alle butches zijn watjes, zeg ik.
- Dat vind ik ook, zegt Ekfa.

- Homomannen vinden júist mannen leuk aan wie je het niet kunt zien, kwekt Leen verder. Ik vind het juist leuk als je ziet dat vrouwen pot zijn. Ik vind potten juist léuk.

- Trouwens Leen, wat heb je leuke nieuwe kleren! Butch hoor.
- Ja, geil he? De bloes is van Claudia Strater, de broek van Sissy Boy en de spencer van Peek & Cloppenburg.
- Dat klinkt inderdaad wel héél butch.
- Jij hebt trouwens óók een leuk jasje, zegt ze. Waar heb jij dat gekocht?
- Ik koop mijn kleren in de provincie.

- Om nog even terug te komen op die vrouwelijke eigenschappen, zegt Leen. Ekfa houdt dus van voetballen en gadgets en boren. Maar ik heb weer geen gevóel. Dus bij ons zijn die dingen best in evenwicht.

Leen heeft de Lesbo-Encyclopedie gekocht.
- Humorloos, oordeelt ze. Volstrekt humorloos.
- Sta jij er ook in? vraag ik, en ik? Sta ik er in? Hebben we een lemma?
We staan allebei wel in het register, maar hebben geen eigen lemma. Stom vinden we dat. We zijn toch best belangrijk. Geweest. En Ekfa heeft ook al geen lemma.
- Dus jij vindt dat elke lesbo een lemma moet hebben?

Frans vertrekt maar eens. En vergeet zijn telefoon. Komt terug boven aan de trap nog even vertellen hoe geweldig 'butch' hij mijn bolide vindt. En onderwijl slapen boven Riemer en Vespa de slaap der onschuldigen.

Geen opmerkingen: