maandag 16 maart 2009

Populariteit e-mail neemt af

Het staat in de krant dus het is waar. We zitten weer midden in een trend. 'De populariteit van e-mail neemt af. Er wordt meer tijd besteed aan community’s, weblogs en netwerksites dan aan e-mail.' Dit blijkt uit een onderzoek van marketingbureau Nielsen Online in negen landen. Online netwerken is nu vierde in de ranglijst van populairste tijdsbestedingen op internet, e-mail is vijfde.

'We zijn een soort e-mail 2.0 aan het maken', zei David Sacks van het zakelijke sociale netwerk Yammer afgelopen zaterdag op een conferentie over nieuwe media in Austin, Texas. 'Je ziet al langer een verschuiving van communicatie via e-mail naar chatprogramma’s als msn', zegt Marco Derksen van marketingfacts.nl. 'Nu worden sociale netwerken steeds belangrijker.'

Zelf merk ik trouwens dat naast het (hopelijk nog net niet obsessieve) bloggen gewoon gezellig ouderwets telefoneren, kopjethee, borreltje, lunchen, komen, samen eten, weer bovenaan het lijstje sociale tijdsbesteding zijn komen te staan.

Geen opmerkingen: