Ik wil een tekening in laten lijsten en daartoe naar Hornbach. Ik geloof dat ik hier al vaker over geschreven heb. Hornbach heeft één lijstenmaker, ik ben erg dol op hem, en op de lijstentafel staat een lijstje wanneer hij wel en niet werkt. Dat lijstje heb ik uiteraard gefotografeerd en het zit in mijn telefoon, maar het is niet 100 procent betrouwbaar. Het staat er ook al twee jaar. Op zaterdag en zondag is hij wisselend aanwezig. Ik ben dol op Hornbach, maar de werktijden van de lijstenmaker zijn een lastige. Je kunt het best op doordeweekse dagen gaan. Een keer ging ik op een mooie Pinksterdag en toen heb ik een uur in de file gestaan.
Dus probeer ik wel eens te bellen om erachter te komen of de lijstenmaker wel of niet aanwezig is, maar die telefoontjes lopen altijd in de soep. Tot nu toe hadden ze één landelijk informatienummer, en die service-medewerker ging dan proberen uit te vinden of in jouw filiaal de lijstenmaker aanwezig was. Meestal duurde dat heel lang en dan was uiteindelijk het antwoord dat het niet duidelijk was. Of hij las dat lijstje op dat ik zelf ook in de telefoon heb.
Vandaag is het anders. Wel een uitgebreid keuzemenu eerst maar nu beloven ze je door te verbinden naar de afdeling in kwestie in het eigen filiaal. Yes! Maar bij het doorverbinden hoor je rare pruttelgeluiden, twee elektronische stemmen in twee talen, en dan wordt de verbinding verbroken. Huh? Nog een keer dan maar. Hetzelfde.
Dan toch maar op de bonnefooi naar Nieuwegein. Maar ik had niet verwacht dat 4 mei ook een topdag zou zijn. Net als ooit die Pinkstermaandag rijd ik zo ik de fuik. Een kilometer stapvoets. Iedereen geïrriteerd. En er is géén lijstenmaker.


Geen opmerkingen:
Een reactie posten